2017. december 3., vasárnap

MINDENKI SZÁMÍT

„…Isten rendezte el a tagokat a testben… ahogyan akarta.” (1Korinthus 12:18)

Próbáltál már valaha kirakni egy kirakóst úgy, hogy egy darabja hiányzott? Az az egy megváltoztatta a végeredményt, nem igaz? A gyülekezetben, melyet Isten épít, mindenkinek van helye. Pál azt írja: „…az egész épület egybeilleszkedik, és szent templommá növekszik…” (Efezus 2:21). Egy köteg faág erősebb, mint egyetlen gally. Tehát: „sokan egy test vagyunk a Krisztusban, egyenként pedig egymásnak tagjai” (Róma 12:5)- A nem szolgáló keresztyén önmagának ellentmondó fogalom. Nehémiás idejében a Tekóa-beliek földművelő emberek voltak, akik segítettek a fal építésénél, de „…az előkelőik nem hajtották vállukat a munkába” (Nehémiás 3:5 NRS). A téglarakás nem szerepelt munkaköri leírásukban, ezért hagyták, hogy mások végezzék a nehéz munkát. Mind ismerünk olyan embereket, akiket ez a filozófia jellemez! Soha ne becsüld alá megbízatásod jelentőségét! „…a test gyengébbnek látszó részei nagyon is szükségesek” (1Korinthus 12:22). Gondold végig, vajon ki a fontosabb: egy vezető politikus vagy egy köztisztasági alkalmazott? Amikor 1981-ben merényletet követtek el Ronald Reagan ellen, bár ő a szabad világ vezetője volt, az emberek számára „az élet ment tovább”. Amikor viszont a philadelphiai szemetesek sztrájkba kezdtek, a város káoszba süllyedt, mert mindenhol rothadó szemét tornyosodott. A lényeg tehát, nem kell teológiai diplomával rendelkezned ahhoz, hogy tudj imádkozni vagy Bibliát olvasni, nem kell prófétának lenned ahhoz, hogy szolgálni tudd a sérült embereket. Ahhoz, hogy nagy dolgokat tudj tenni Istenért, légy hűséges a kis dolgokban” (ld. Lukács 16:10) Csak akkor fog Isten előléptetni, ha hajlandó vagy letölteni a szolgálati időd a futószalagnál!



„Ó mily szép és mily gyönyörűséges, ha a testvérek egyetértésben élnek!” (Zsoltárok 133:1)

A szinergia, vagyis együttműködés azt jelenti, hogy az egész több, mint a részek összessége. A pozitív együttműködés megteremtése azt jelenti, hogy a megfelelő emberek a megfelelő helyen, a megfelelő időben, a helyes célra összpontosítanak. A második világháború után Chester Nimitz, az Egyesült Államok haditengerészetének főparancsnoka életben akarta tartani az embereke érdeklődését a haditengerészeti repülés iránt. Ennek eredménye lett a Blue Angels Navy Flight Demonstration Squadron [Kék Angyalok Tengerészeti Bemutató Repülőszázad], mely első bemutató légiparádéját egy éven belül megtartotta. A csapatnak mind a mai napig egyértelmű célja van. A teljesen kiképzett jelöltek közül csak olyanokat választanak ki, akik egyenletesen csúcsteljesítményt nyújtanak. Miután gondos átvizsgáláson esett át, a pilótának 16 szavazatot kell kapnia a jelenlegi tagoktól. Ha csak az egyikük nemmel szavaz, a jelölt kiesett. Nincs szükség magyarázatra – ilyen szintű a tagok között s tisztelet és a bizalom egymás ítélőképessége iránt. Ha Blue Angel vagy, akkor a csapattársaid olyanok, mintha a családod lennének, és ha egy új tag áll be, te rábízod az életedet is. A repülőszázad tagjának lenni sem „egyszerű ügy”. Felelős vagy azért, hogy elvégzed a magad részét, a legjobb formádat hozd, és minden nap kiválóságra törekedj. Ki kell érdemelned a jogot, hogy a jelvényt viselhesd. A teljes elkötelezettségnél kevesebb nem elfogadható. Nos, alkalmas lennél Blue Angelnek? Magányos farkas vagy, vagy csapatjátékos? Hűséges vagy és megbízható? Amikor nehéz döntésre kerül sor, számíthatnak rád a többiek, hogy az ő érdeküket a sajátod elé helyezed?




NE BUJKÁLJ TOVÁBB!

„De az Úristen kiáltott az embernek, és ezt kérdezte: Hol vagy? (1Mzes 3:9)
Isten első kérdése, ami feljegyzésre került, ez: „Ádám, hol vagy?” Ez az a kérdés, amit neked is fel kell ma tenned magadnak: „Hol vagytok valójában?” Ha nem tudod a választ, vagy ha tudod, csak nem tetszik, akkor a mai áhítat neked szól. Amikor Isten megkérdezte Ádámtól, hogy hol van, ő így válaszolt: „Meghallottam hangodat a kertben, és megijedtem, mert mezítelen vagyok. Ezért rejtőztem el.” (1Mózes 3:10). Bámulatos, milyen messzire el tudunk menni azért, hogy elrejtőzzünk. Beletemetkezünk a munkába, vagy belemegyünk egy viszonyba, vagy falat építünk a szívünk köré – bármit, csak ne kelljen szembenéznünk az igazsággal. Isten nem azért kérdezett, mert próbálta megtalálni Ádámot, azt akarta, hogy Ádám találjon magára. Amíg magadra nem találsz, valóban elveszett vagy. A gond csak az, hogy amikor bujkálsz, akkor álcázod magad. El tudod képzelni, mennyi érzelmi energiát emészt fel, ha mások elől rejtőzködsz? Ennél csak egy dolog rosszabb, ha önmagad elől és Isten elől is bujkálsz. Emiatt nehezen tudsz majd őszinte lenni, nem tudsz majd mások szemébe nézni. Miért? Mert attól félsz, hogy belelátnak a szívedbe, és meglátják a valódi énedet. Így érzel ma? Félsz belenézni a saját szívedbe? A jó hír az, hogy bár Ádám meztelen volt, Isten felruházta; bűnös volt, de Isten megtisztította; félt, de Isten megvigasztalta. Ugyanígy, ha ma te jössz hozzá, Isten téged is meg fog tisztítani, fel fog ruházni, és meg fog vigasztalni. Csak arra vár, hogy lehetőséget adj neki erre!





Üzenet számodra

„Mi ismerjük és hisszük azt a szeretetet, amellyel Isten szeret minket…” (1János 4:16)

„Már az idők kezdete előtt ismertelek. Hajszálaid számát is számon tartom. Mint ahogy a gyermek szülőjére hasonlít, úgy teremtettelek téged is saját hasonlatosságomra. Terveim vannak veled. Megadtam neked azokat az ajándékokat is, amelyek ahhoz szükségesek, hogy betöltsd azokat; és amit én adtam neked, azt senki sem veheti el tőled. Ne hanyagold el őket, használd őket naponta! Nyugodj meg, én elkezdtem benned a jó munkát és el is végzem. Én mindig befejezem, amit elkezdtem. Rád vonatkozó igém örökre megáll, és irántad való elkötelezettségem soha nem ér véget. Ebben az életben kihívásokkal kell szembenézned, de ne csüggedj: én elvettem a sátán erejét, így nem tud irányítani téged, és elvettem e világ erejét, így nem tud elpusztítani téged. Ha bajban vagy, emlékezz rá, hogy én itt vagyok, hogy segítsek! Add át nekem a terheidet és én támogatni foglak. Ha az élet terhei rád nehezedtek, és te kimerült és elcsigázott vagy, támaszkodj rám! Én leszek a kősziklád, erős várad, szabadítód és erőd. Ha időnként kudarcot vallasz is, nem fognak félredobni, mert én megtartalak. De légy óvatos: ne fogadj el tanácsot olyanoktól, akik lelkileg vakok, és ne tarts a kétkedőkkel! Találj örömet az én igémben, így, mint a folyóparti nagy tölgy, növekedni fogsz, és életed minden területen felvirágzik. Utóirat: Szívesen hallanék felőled.” „És mi ismerjük és hisszük azt a szeretetet, amellyel Isten szeret minket. Isten szeretet, és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és Isten is őbenne.” (1János 4:16)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése