Az imádat megelőzi az átformálódást
"Megállt mögötte a lábánál sírva, és könnyeivel kezdte öntözni a
lábát, és hajával törölte meg; csókolgatta a lábát, és megkente
kenettel." (Lukács 7:38)
"Nem kell megjavítanod a cselekedeteidet, mielőtt Istent imádhatnád. Imádd Őt előbb, és Ő majd megtisztítja az életedet. Nem azért kell elhagynod a bűnt, hogy megbocsátást nyerj, hanem azért fog megváltozni az életed, mert Isten megbocsátott neked."
A Lukács evangéliumának 7. részében a következő erőteljes tanulságokat olvashatjuk az imádatról, és arról az átalakulásról, amely az imádó életében végbemegy. Ebben a történetben a bűnös asszony négy olyan jellemvonását ismerhetjük meg, amelyre érdemes odafigyelnünk:
1. Merészen dicsőítette Jézust. Ez az asszony felvállalta annak a kockázatát, hogy elment a farizeus házába. Akár ki is dobhatták, vagy meg is kövezhették volna, de ő merészen eljött. Beviharzott a házba, egyenesen az étkező szobába, Jézus jelenlétébe. Miért tette ezt? Mert megbocsátást keresett. Reményre és elfogadásra vágyott. Valamilyen változásra az életében. Nem azért ment, hogy csak valamilyen szent embernek hódoljon.
2. Alázattal imádta Jézust. Sírt Jézus jelenlétében, a könnyeivel öntözte a lábát. Majd mély bánatában térdre esett, így mutatva alázatát Isten felé, és a hajával törölte szárazra Jézus lábát.
3. Őszintén dicsőített. Számos bibliakutató úgy véli, hogy a bűnös nő minden bizonnyal prostituált lehetett, mert egy illatszerrel teli drága edényt vitt magával. Ennek az illatszeres edénynek jelentése volt - ezt jelképezte az életét, a hátterét, a foglalkozásának az egyik eszköze volt. Amikor odament Jézushoz azzal az edénnyel, és a lábaira öntötte, ez tulajdonképpen a vallomása volt. Őszintén elmondta vele, hogy ki is ő valójában.
4. Mértéktelenül imádta Jézust. Ez a nő mértéktelen, túlzó imádatot mutatott Jézus felé, amikor egy olyan illatszeres edényt használt, amely valószínűleg az egész évi jövedelmébe került neki. És nem csak rácsöppentett néhány cseppet a lábára. A Lukács 7:38 szerint az egészet ráöntötte. Miért? Mert ez a találkozás volt az alkalom számára, hogy megtisztuljon, találkozzon Istennel, imádja Őt és megtérjen. Ez volt az esélye arra, hogy mindent újrakezdjen.
Nem kell megjavítanod a cselekedeteidet, mielőtt Istent imádhatnád. Imádd Őt előbb, és ő majd megtisztítja az életedet. Nem azért kell elhagynod a bűnt, hogy megbocsátást nyerj, hanem azért fog megváltozni az életed, mert Isten megbocsátott neked.
A Római levél 12. része azt mondja, hogy ajánljuk oda magunkat az Úrnak, hogy Ő átformálhasson bennünket. Először mindig ennek az imádatnak kell jönnie. Ezt látjuk ennek a nőnek az életében is.
"Nem kell megjavítanod a cselekedeteidet, mielőtt Istent imádhatnád. Imádd Őt előbb, és Ő majd megtisztítja az életedet. Nem azért kell elhagynod a bűnt, hogy megbocsátást nyerj, hanem azért fog megváltozni az életed, mert Isten megbocsátott neked."
A Lukács evangéliumának 7. részében a következő erőteljes tanulságokat olvashatjuk az imádatról, és arról az átalakulásról, amely az imádó életében végbemegy. Ebben a történetben a bűnös asszony négy olyan jellemvonását ismerhetjük meg, amelyre érdemes odafigyelnünk:
1. Merészen dicsőítette Jézust. Ez az asszony felvállalta annak a kockázatát, hogy elment a farizeus házába. Akár ki is dobhatták, vagy meg is kövezhették volna, de ő merészen eljött. Beviharzott a házba, egyenesen az étkező szobába, Jézus jelenlétébe. Miért tette ezt? Mert megbocsátást keresett. Reményre és elfogadásra vágyott. Valamilyen változásra az életében. Nem azért ment, hogy csak valamilyen szent embernek hódoljon.
2. Alázattal imádta Jézust. Sírt Jézus jelenlétében, a könnyeivel öntözte a lábát. Majd mély bánatában térdre esett, így mutatva alázatát Isten felé, és a hajával törölte szárazra Jézus lábát.
3. Őszintén dicsőített. Számos bibliakutató úgy véli, hogy a bűnös nő minden bizonnyal prostituált lehetett, mert egy illatszerrel teli drága edényt vitt magával. Ennek az illatszeres edénynek jelentése volt - ezt jelképezte az életét, a hátterét, a foglalkozásának az egyik eszköze volt. Amikor odament Jézushoz azzal az edénnyel, és a lábaira öntötte, ez tulajdonképpen a vallomása volt. Őszintén elmondta vele, hogy ki is ő valójában.
4. Mértéktelenül imádta Jézust. Ez a nő mértéktelen, túlzó imádatot mutatott Jézus felé, amikor egy olyan illatszeres edényt használt, amely valószínűleg az egész évi jövedelmébe került neki. És nem csak rácsöppentett néhány cseppet a lábára. A Lukács 7:38 szerint az egészet ráöntötte. Miért? Mert ez a találkozás volt az alkalom számára, hogy megtisztuljon, találkozzon Istennel, imádja Őt és megtérjen. Ez volt az esélye arra, hogy mindent újrakezdjen.
Nem kell megjavítanod a cselekedeteidet, mielőtt Istent imádhatnád. Imádd Őt előbb, és ő majd megtisztítja az életedet. Nem azért kell elhagynod a bűnt, hogy megbocsátást nyerj, hanem azért fog megváltozni az életed, mert Isten megbocsátott neked.
A Római levél 12. része azt mondja, hogy ajánljuk oda magunkat az Úrnak, hogy Ő átformálhasson bennünket. Először mindig ennek az imádatnak kell jönnie. Ezt látjuk ennek a nőnek az életében is.
Az öröm hamis forrásai
"Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a
rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, hanem
gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a
rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják
el. Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is." (Máté 6:19-21)
A mai áhítat Kay Warren új könyve alapján készült, melynek címe: Válaszd az örömet - mert a boldogság nem elég.
Ha olyan vagy, mint én, naponta át akarod élni az örömöt, de nem tudod, ez hogyan lehetséges. Nevetségesen könnyű az örömöt rossz helyen keresni. Mindenki ezt akarja, de valahogy gyakran pont az ellenkező helyen kötünk ki az öröm keresésekor. Megpróbáljuk megtalálni az alábbi helyeken, például:
* Emberekben: bár jól tudjuk, hogy nem működik, de mégis - azt várjuk a körülöttünk élő emberektől, hogy töltsék be szükségleteinket, gondoskodjanak rólunk, tegyenek boldoggá minket, értsenek meg minket és értékeljenek minket. Elvárjuk tőlük, hogy idejük 100%-ában 100%-osan szeressenek minket.
* Javainkban: az anyagi javak - vagy a hiányuk - képesek az életünket formálni. Egy pár új cipő, egy úgy számítógépes program, egy jobb autó, vagy egy jobb fűnyíró képes javítani a hangulatunkon és a kinézetünkön.
* Lakóhelyünkön: sokunknak a hely, ahol élünk kulcskérdés az öröm és beteljesedés szempontjából. Lakóhelyünk, kik a szomszédaink, milyen alakú a házunk, hogy néz ki az udvarunk, mindez az örömkeresésünkre óriási hatással van.
* Pozíciónkban: sok embernek ezen múlik az elégedettsége, vagy ez teheti tönkre azt. Hol vagyok a munkahelyi totemoszlopon? Elég gyorsan haladok a létrán felfelé? Ki van előttem? Kit kell leütnöm, hogy előbbre kerüljek? Vagy, ami még fontosabb: ki van mögöttem?
Tudod, hogy mi a közös ebben a négy örömforrásban? Mindegyik hamis. Egyik sem hoz hosszú távú örömet. Mindegyik csalódást okoz és nem elégíti ki lelkünk legmélyebb, öröm utáni vágyódását.
A Biblia azt mondja: "Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják el. Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is." (Máté 6:19-21)
Emberek, vagyon, helyek és pozíciók - mind túlságosan gyengék ahhoz, hogy megtartsák elvárásaink és az öröm megtapasztalása iránti vágyunk súlyát.
Egyedül Jézus tudja betölteni ezeket az elvárásokat.
Beszéljetek róla:
* Hogyan keresel örömöt és elégedettséget az emberekben, vagyontárgyakban, helyekben és pozíciókban?
* Meg tudod magyarázni az öröm és a boldogság közötti különbséget?
A mai áhítat Kay Warren új könyve alapján készült, melynek címe: Válaszd az örömet - mert a boldogság nem elég.
Ha olyan vagy, mint én, naponta át akarod élni az örömöt, de nem tudod, ez hogyan lehetséges. Nevetségesen könnyű az örömöt rossz helyen keresni. Mindenki ezt akarja, de valahogy gyakran pont az ellenkező helyen kötünk ki az öröm keresésekor. Megpróbáljuk megtalálni az alábbi helyeken, például:
* Emberekben: bár jól tudjuk, hogy nem működik, de mégis - azt várjuk a körülöttünk élő emberektől, hogy töltsék be szükségleteinket, gondoskodjanak rólunk, tegyenek boldoggá minket, értsenek meg minket és értékeljenek minket. Elvárjuk tőlük, hogy idejük 100%-ában 100%-osan szeressenek minket.
* Javainkban: az anyagi javak - vagy a hiányuk - képesek az életünket formálni. Egy pár új cipő, egy úgy számítógépes program, egy jobb autó, vagy egy jobb fűnyíró képes javítani a hangulatunkon és a kinézetünkön.
* Lakóhelyünkön: sokunknak a hely, ahol élünk kulcskérdés az öröm és beteljesedés szempontjából. Lakóhelyünk, kik a szomszédaink, milyen alakú a házunk, hogy néz ki az udvarunk, mindez az örömkeresésünkre óriási hatással van.
* Pozíciónkban: sok embernek ezen múlik az elégedettsége, vagy ez teheti tönkre azt. Hol vagyok a munkahelyi totemoszlopon? Elég gyorsan haladok a létrán felfelé? Ki van előttem? Kit kell leütnöm, hogy előbbre kerüljek? Vagy, ami még fontosabb: ki van mögöttem?
Tudod, hogy mi a közös ebben a négy örömforrásban? Mindegyik hamis. Egyik sem hoz hosszú távú örömet. Mindegyik csalódást okoz és nem elégíti ki lelkünk legmélyebb, öröm utáni vágyódását.
A Biblia azt mondja: "Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják el. Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is." (Máté 6:19-21)
Emberek, vagyon, helyek és pozíciók - mind túlságosan gyengék ahhoz, hogy megtartsák elvárásaink és az öröm megtapasztalása iránti vágyunk súlyát.
Egyedül Jézus tudja betölteni ezeket az elvárásokat.
Beszéljetek róla:
* Hogyan keresel örömöt és elégedettséget az emberekben, vagyontárgyakban, helyekben és pozíciókban?
* Meg tudod magyarázni az öröm és a boldogság közötti különbséget?
Harcostársra van szükséged
"Valljátok meg azért egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok
egymásért, hogy Isten meg tudjon gyógyítani titeket. Amikor olyan ember
imádkozik, aki hisz, nagy dolgok történnek." (Jak 5,16, NCV fordítás)
Az ember nem megy egymaga háborúba. Öngyilkos küldetés lenne. Kell valaki, aki hátulról fedez.
Szükséged van egy harcostársra.
Ugyanez igaz a szellemi csatákra is, amelyeket mindannyian vívunk. Egymagad nem szállhatsz szembe a buja gondolatokkal, a becstelenséggel, a függőséggel és a félelemmel. Egyedül kudarcra vagy ítélve.
Ha csak azt kívánod, hogy bűnbocsánatot nyerj, valld meg a bűnödet, és vidd megtört szívedet Isten elé. Ha változást is akarsz, valld meg bűnödet valaki másnak is.
Feltárni a bűnödet, a gyógyulásod kezdete. Nem szükséges megvallani azt mindenkinek, de meg kell vallani valakinek. Szükséged van valakire, aki feltétel nélkül szeretni fog, teljesen elfogad és folyamatosan imádkozik érted. Szükséged van egy azonos nemű valakire, akivel nyílt és őszinte lehetsz.
A Biblia ezt így írja le: "Valljátok meg azért egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy Isten meg tudjon gyógyítani titeket. Amikor olyan ember imádkozik, aki hisz, nagy dolgok történnek." (Jak 5,16, NCV ford.)
Mikor bűnödet megvallod valaki másnak, kinyitsz egy szelepet, és ez leveszi a nyomást rólad. A mumus hirtelen már nem is tűnik olyan ijesztőnek.
A bűn egy körkörös folyamat. Először alázatosan kérjük Isten segítségét egy dologban, és Ő erőt ad nekünk, hogy sikerrel járjunk. Aztán körülbelül hat hónap siker után kezdünk öntelten büszkék lenni, majd megint elbukunk. Utána alázatosan újra Isten segítségét kérjük. Ha végig alázatosak tudnánk maradni, az jó lenne, de a büszkeség mindig visszatér.
Ebből a körből barátok nélkül nem lehet kiszállni. Olyan barátok nélkül, akik imádkoznak érted, törődnek veled, bátorítanak és segítenek megmaradni a helyes úton. Mikor megérkezik a siker, barátaid segíteni fognak megőrizni tisztánlátásodat, így az alázatod sem tűnik el.
Ezért nagyon fontosak a helyi gyülekezetek. Azonban lehet, hogy évekig jársz különböző gyülekezetekbe, mégsem ismersz meg másokat, és mások sem ismernek meg téged. Tégy erőfeszítést azért, hogy találj egy olyan kis csoportot a helyi gyülekezetben, ahol a hívőknek megnyílhatsz és őszinte lehetsz.
Azt hinni, hogy megszabadulhatsz a rossz szokásaidtól anélkül, hogy őszintén beszélnél róla másoknak, az nem más, mint a felelősség alól kibújni. És ez sosem működik. Ha ezt teszed, biztos, hogy kudarcot fogsz vallani.
Beszéljetek róla
* Milyen bűnödet szükséges megvallanod egy másik embernek?
* Kinek vallhatod meg a bűnödet?
* Miért félsz megvallani a bűnödet valaki másnak?
„Fájdalmam, hontalanságom gondolata keserű méreg. Állandóan rá gondolok, és a lelkem elcsügged. Mégis visszatér a remény, mikor erre az egy dologra gondolok: Az ÚR kifogyhatatlan szeretete és kegyelme még tart, friss, mint a reggel, és bizonyos, mint a napfelkelte. Mindenem az ÚR, reményemet belé vetem.” (Jeremiás Siralmai 3:19-24 – TEV fordítás)
Amikor nagyon öszecsapnak fejed felett a hullámok, könnyű a fájdalomra, a problémákra, a terhekre és a nehézségekre koncentrálni. Ez a természetes reakció. A biblikus reakció azonban az lenne, hogy Isten szeretetére összpontosítod a figyelmed.
Még akkor is, ha haragszol Istenre, emlékeztetned kell magad, hogy Ő mennyire szeret téged. Koncentrálj az Ő feltétel nélküli szeretetére. Jusson eszedbe, hogy nem állíthatod meg Istent a Ő szeretetében. Panaszkodhatsz, sikoltozhatsz, üvöltözhetsz vele, Ö mégis örökké szeretni fog.
Ezt a bibliai megközelítést láthatod Jeremiás életében is, a Jeremiás Siralmai 3:19-24-ben. Jeremiás saját fájdalmaira fókuszálva indul: „A fájdalmam és hontalanságom gondolata keserű méreg. Állandóan rá gondolok, és a lelkem elcsügged...” (v. 19-20 – TEV fordítás). A körülötte levő pusztítás emésztette, ez töltötte be a gondolatait, keserűvé és csüggedtté tette.
Ha életedet meg akarod változtatni, először a gondolataiddal kell kezdened. Jeremiás is ezt tette. A gondolati változást észlelhetjük a következő versben: „Mégis visszatér a remény, mikor erre az egy dologra gondolok: Az ÚR kifogyhatatlan szeretete és kegyelme még tart, friss, mint a reggel, és bizonyos, mint a napfelkelte. Mindenem az ÚR, reményemet belé vetem.”
Nem fogod igazán megérteni, hogy csakis Istenre van szükséged, addig amíg odáig el nem jutsz, hogy egyedül Ő van neked. De csakis Rá van szükséged, mert Isten gondot visel rólad.
Buta hibát követünk el, amikor kételkedni kezdünk Isten szeretetében. Elkezdünk úgy gondolkozni, hogy „Én jobban tudom, mint Isten, és a magam útját választom, ahelyett, hogy Isten útját követném.” Vagy azt gondoljuk, hogy Isten egy kozmikus „örömgyilkos”, aki csak azt keresi, hogyan okozzon szenvedést az életünkben.
Meg kell változtatnunk a gondolkozásunkat. Emlékeznünk kell: „Nem vet el örökre az Úr. Még ha megszomorít is, irgalmaz, mert nagyon szeret. Mert nem szíve szerint alázza és szomorítja meg az embereket.” (Jeremiás Siralmai 3:31-33)
Isten szeret téged. Ő nem egy szigorú szülő, aki nem akarja, hogy boldog légy. Nem is egy olyan tökéletlen szülő, gyengeségekkel, hibákkal, aki mindent elront. Ő az Isten – az örök, mindentudó, tévedhetetlen Isten, aki arra teremtett téged, hogy szerethessen, és soha sem fog elhagyni.
Amikor tehát úgy érzed, hogy mindent elvesztettél, hagyj fel azzal, hogy a veszteségeidre figyelj, fókuszálj inkább arra, amid maradt: Istenre és az Ő irántad való szeretetére.
Beszéljetek róla
* Melyek azok az ígéretek és igazságok, melyek Isten irántad való érzéseiről dicsekednek?
* Mit gondolsz, miért engedi meg Isten, hogy megtapasztald a veszteségeket és a fájdalmat? A mi megtapasztalásunk megváltoztat-e bármit Istennel kapcsolatban?
Az ember nem megy egymaga háborúba. Öngyilkos küldetés lenne. Kell valaki, aki hátulról fedez.
Szükséged van egy harcostársra.
Ugyanez igaz a szellemi csatákra is, amelyeket mindannyian vívunk. Egymagad nem szállhatsz szembe a buja gondolatokkal, a becstelenséggel, a függőséggel és a félelemmel. Egyedül kudarcra vagy ítélve.
Ha csak azt kívánod, hogy bűnbocsánatot nyerj, valld meg a bűnödet, és vidd megtört szívedet Isten elé. Ha változást is akarsz, valld meg bűnödet valaki másnak is.
Feltárni a bűnödet, a gyógyulásod kezdete. Nem szükséges megvallani azt mindenkinek, de meg kell vallani valakinek. Szükséged van valakire, aki feltétel nélkül szeretni fog, teljesen elfogad és folyamatosan imádkozik érted. Szükséged van egy azonos nemű valakire, akivel nyílt és őszinte lehetsz.
A Biblia ezt így írja le: "Valljátok meg azért egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy Isten meg tudjon gyógyítani titeket. Amikor olyan ember imádkozik, aki hisz, nagy dolgok történnek." (Jak 5,16, NCV ford.)
Mikor bűnödet megvallod valaki másnak, kinyitsz egy szelepet, és ez leveszi a nyomást rólad. A mumus hirtelen már nem is tűnik olyan ijesztőnek.
A bűn egy körkörös folyamat. Először alázatosan kérjük Isten segítségét egy dologban, és Ő erőt ad nekünk, hogy sikerrel járjunk. Aztán körülbelül hat hónap siker után kezdünk öntelten büszkék lenni, majd megint elbukunk. Utána alázatosan újra Isten segítségét kérjük. Ha végig alázatosak tudnánk maradni, az jó lenne, de a büszkeség mindig visszatér.
Ebből a körből barátok nélkül nem lehet kiszállni. Olyan barátok nélkül, akik imádkoznak érted, törődnek veled, bátorítanak és segítenek megmaradni a helyes úton. Mikor megérkezik a siker, barátaid segíteni fognak megőrizni tisztánlátásodat, így az alázatod sem tűnik el.
Ezért nagyon fontosak a helyi gyülekezetek. Azonban lehet, hogy évekig jársz különböző gyülekezetekbe, mégsem ismersz meg másokat, és mások sem ismernek meg téged. Tégy erőfeszítést azért, hogy találj egy olyan kis csoportot a helyi gyülekezetben, ahol a hívőknek megnyílhatsz és őszinte lehetsz.
Azt hinni, hogy megszabadulhatsz a rossz szokásaidtól anélkül, hogy őszintén beszélnél róla másoknak, az nem más, mint a felelősség alól kibújni. És ez sosem működik. Ha ezt teszed, biztos, hogy kudarcot fogsz vallani.
Beszéljetek róla
* Milyen bűnödet szükséges megvallanod egy másik embernek?
* Kinek vallhatod meg a bűnödet?
* Miért félsz megvallani a bűnödet valaki másnak?
Mit tegyek, ha összecsapnak fejem felett a hullámok
„Fájdalmam, hontalanságom gondolata keserű méreg. Állandóan rá gondolok, és a lelkem elcsügged. Mégis visszatér a remény, mikor erre az egy dologra gondolok: Az ÚR kifogyhatatlan szeretete és kegyelme még tart, friss, mint a reggel, és bizonyos, mint a napfelkelte. Mindenem az ÚR, reményemet belé vetem.” (Jeremiás Siralmai 3:19-24 – TEV fordítás)
Amikor nagyon öszecsapnak fejed felett a hullámok, könnyű a fájdalomra, a problémákra, a terhekre és a nehézségekre koncentrálni. Ez a természetes reakció. A biblikus reakció azonban az lenne, hogy Isten szeretetére összpontosítod a figyelmed.
Még akkor is, ha haragszol Istenre, emlékeztetned kell magad, hogy Ő mennyire szeret téged. Koncentrálj az Ő feltétel nélküli szeretetére. Jusson eszedbe, hogy nem állíthatod meg Istent a Ő szeretetében. Panaszkodhatsz, sikoltozhatsz, üvöltözhetsz vele, Ö mégis örökké szeretni fog.
Ezt a bibliai megközelítést láthatod Jeremiás életében is, a Jeremiás Siralmai 3:19-24-ben. Jeremiás saját fájdalmaira fókuszálva indul: „A fájdalmam és hontalanságom gondolata keserű méreg. Állandóan rá gondolok, és a lelkem elcsügged...” (v. 19-20 – TEV fordítás). A körülötte levő pusztítás emésztette, ez töltötte be a gondolatait, keserűvé és csüggedtté tette.
Ha életedet meg akarod változtatni, először a gondolataiddal kell kezdened. Jeremiás is ezt tette. A gondolati változást észlelhetjük a következő versben: „Mégis visszatér a remény, mikor erre az egy dologra gondolok: Az ÚR kifogyhatatlan szeretete és kegyelme még tart, friss, mint a reggel, és bizonyos, mint a napfelkelte. Mindenem az ÚR, reményemet belé vetem.”
Nem fogod igazán megérteni, hogy csakis Istenre van szükséged, addig amíg odáig el nem jutsz, hogy egyedül Ő van neked. De csakis Rá van szükséged, mert Isten gondot visel rólad.
Buta hibát követünk el, amikor kételkedni kezdünk Isten szeretetében. Elkezdünk úgy gondolkozni, hogy „Én jobban tudom, mint Isten, és a magam útját választom, ahelyett, hogy Isten útját követném.” Vagy azt gondoljuk, hogy Isten egy kozmikus „örömgyilkos”, aki csak azt keresi, hogyan okozzon szenvedést az életünkben.
Meg kell változtatnunk a gondolkozásunkat. Emlékeznünk kell: „Nem vet el örökre az Úr. Még ha megszomorít is, irgalmaz, mert nagyon szeret. Mert nem szíve szerint alázza és szomorítja meg az embereket.” (Jeremiás Siralmai 3:31-33)
Isten szeret téged. Ő nem egy szigorú szülő, aki nem akarja, hogy boldog légy. Nem is egy olyan tökéletlen szülő, gyengeségekkel, hibákkal, aki mindent elront. Ő az Isten – az örök, mindentudó, tévedhetetlen Isten, aki arra teremtett téged, hogy szerethessen, és soha sem fog elhagyni.
Amikor tehát úgy érzed, hogy mindent elvesztettél, hagyj fel azzal, hogy a veszteségeidre figyelj, fókuszálj inkább arra, amid maradt: Istenre és az Ő irántad való szeretetére.
Beszéljetek róla
* Melyek azok az ígéretek és igazságok, melyek Isten irántad való érzéseiről dicsekednek?
* Mit gondolsz, miért engedi meg Isten, hogy megtapasztald a veszteségeket és a fájdalmat? A mi megtapasztalásunk megváltoztat-e bármit Istennel kapcsolatban?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése