2017. szeptember 9., szombat

A titkos hit sekély hit


"Jézus megkérdezte tőle: 'Mit kívánsz, mit tegyek veled?' A vak ezt mondta: 'Mester, hogy újra lássak.'" (Márk 10:51)

Nyilvánítsd ki egyértelműen az életcéljaid! Hirdesd ki a szándékaidat, a változást, amit az életeddel el akarsz érni – amit Isten kér tőled, hogy tedd meg. Tisztázd magadban, hogy mit akarsz, és jelentsd ki mások előtt. Fontos, hogy mindenkinek elmondd, mert a titkos hit sekélyes hit.

A Márk 10:51-ben ezt olvassuk: "Jézus megkérdezte tőle: 'Mit kívánsz, mit tegyek veled?' A vak ezt mondta: 'Mester, hogy újra lássak.'"

Hadd tegyek fel egy kérdést: Szerinted miért kérdezi ezt meg Jézus? Odamegy egy vak koldushoz, aki a porban ül az út mellett, és megkérdezi: "Mit kívánsz, mit tegyek veled?" Hát nem tudta magától, hogy mire van szüksége? Nem találta ki? Talán nem sejtette, hogy a férfinak mi a problémája? Dehogynem. De hát akkor mi vezethette arra, hogy ránézzen, és megkérdezze: "Mit kívánsz, mit tegyek veled?"

Valójában Jézus egy szívességet tett Bartimeusnak. Azzal, hogy megkérdezte, mire van szüksége, lehetőséget adott neki, hogy kinyilvánítsa a hitét. Bartimeus azt válaszolta: "Mester, hogy lássak!" Ilyesmit csak olyan embertől kérsz, akiről elhiszed, hogy képes rá. Ezzel tehát azt mondta, hogy elhiszi, hogy Jézus az, akinek mondja magát, hatalma van arra, hogy megváltoztassa az ő helyzetét, és pontosan ezt akarja tenni. Ez egy hitvallás volt.

És tudod, mi a csodálatos ebben? Az, hogy Jézus ugyanezt kérdezi tőled is, most is: "Mit kívánsz, mit tegyek veled?" Megkérdezi minden nap, minden reggel. Ha odajönne most hozzád Jézus, és föltenné neked ezt a kérdést, te vajon mit válaszolnál? Isten használni akar téged. Meg akar áldani. Csodálatos dolgokat akar tenni az életedben. De ehhez kérned kell, hittel.

Tudtad, hogy mindig, amikor valamilyen célt tűzöl ki magad elé, az egyben egy hitvallás is? Itt van egy minőségjelző: amikor kitűzöl magad elé egy célt, és kimondod, hogy "ezt fogom tenni az életemmel", akkor mindig tedd hozzá, hogy "ha ez Isten akarata", mert nem ismerheted a jövőt.

Fontos viszont, hogy másoknak is kinyilvánítsd a célodat. Minél több ember tudja, annál több támogatást, bátorítást, imát kapsz majd, és annál inkább elszámoltatható leszel. Ha szeretnél nagy változásokat az életedben, de megtartod őket magadnak, az a hited sekélyességének a jele.


Isten mindenható Apa

"Mert az Istennek semmi sem lehetetlen." Luk.1,37

Isten meg tud oldani minden helyzetet, amelyet elé hozol. Nincs olyan probléma, amely túl nehéz lenne a számára. Semmi sem múlja felül a képességeit. De az első dolog, amit tenned kell, az az, hogy hozzá fordulsz.

Milyen döntéssel szembesülsz ezen a héten? Milyen hegyet kell elmozdítani? Rák? Csőd? A gyermekeidnek vannak problémái? Nem tudsz lemondani egy rossz szokásodról?

"...Mert az Istennek semmi sem lehetetlen."

A Jeremiás 32,27-ben Isten azt mondja: "Én vagyok az Úr, minden élőnek az Istene. Van-e számomra lehetetlen?"
Ez majdnem ugyanolyan, minha Isten ledobná eléd a kesztyűt és azt mondaná: "Kihívlak. Gondolj egy olyan problémára, amit ne tudtam megoldani. Van olyan, ami túl nehéz számomra?"

A legtöbben közülünk, míg gyerekek voltunk, azt mondtuk: "Az én papám bármit megtehet! Az én papám meg tudja verni a te papádat!" Én tényleg ezt hittem. De ahogy felnőttem, egyre jobban kinyílt a szemem. Rájöttem, hogy ha a zsebpénzemről volt szó, az apám is korlátozva volt anyagilag. Amikor tanácsra került sor, ő is csak találgatott. Az én feltevésem ugyanannyira volt jó, mint az övé, mivel ő sem volt tökéletes apa.

Az Efézus 3,20 azt mondja: "Aki pedig mindent megtehet sokkal bőségesebben, mint ahogy mi kérjük vagy gondoljuk, a bennünk munkálkodó erő szerint". Nekem elég élénk a fantáziám. Elég nagy álmokra tudok néha gondolni. Igen nagy célokat tudok felállítani. Isten azt mondja: "Fiam, gondolj a legnagyobb dologra amit szerinted megtehetek az életedben, és én meg tudom azt tenni. Én felül tudom múlni azt." Ő olyan apa, aki képes erre.

Mit várhatok az én mennyei Atyámtól? "Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az ő gazdasága szerint dicsőséggel a Krisztus Jézusban." (Filippi 4,19). Neki kimeríthetetlenek a forrásai, kimeríthetetlen az energiája, végtelen a tudása, végtelen az ideje. Azt mondja, be tudom tölteni minden szükségeteket.

Isten azt mondja, hogy neked megbocsáttatott. Ő azt mondja, hogy gondoskodni fog rólad. Azt mondja, hogy nem kell félnünk. Más szavakkal kifejezve, Isten ezt mondja az Ő igéjében: "Gondoskodom a tegnap kudarcairól, a ma reményvesztettségéről és a holnap félelmeiről, mert én mindenható apa vagyok."


Istennek fontosak a gyerekek


„Vigyázzatok, hogy egyet se vessetek meg e kicsinyek közül, mert mondom nektek, hogy angyalaik mindenkor látják a mennyben az én mennyei Atyám arcát.” Mt 18:10

Istennek fontosak a gyerekek, ezért számodra is fontosak kellene, hogy legyenek. Máté evangéliumában Jézus arra emlékeztet minket, hogy „egyet se vessetek meg e kicsinyek közül” (Mt 18:10). Nekünk pedig engedelmeskednünk kell Jézus szavainak.

Amikor hozzáfogtam a Saddleback gyülekezet megalapításához, több mint 30 évvel ezelőtt, ajtóról-ajtóra jártam a közösségünket és közvélemény-kutatást végeztem. Azokra az emberekre koncentráltam, akik nem jártak templomba; valamint arra, hogy miért nem jártak. Sokan egész egyszerűen azért nem jártak gyülekezetbe, mert úgy gondolták, hogy ott semmit sem kapnak a gyerekeik. Azóta rengeteg energiát és erőforrást fordítottunk arra, hogy megfelelően kiépítsük a gyermek és ifjúsági missziónkat.

Felnőttként arra szoktunk koncentrálni, hogy mi az, amit mi taníthatunk meg a gyerekeknek. És mi van azzal, amit ők tanítanak neked? Jézus mondja: „Bizony, bizony mondom nektek, ha meg nem tértek és olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek, nem mentek be a mennyek országába” (Mt 18:3). Szükséges, hogy gyerekek legyenek az életedben, mert segíthetnek a növekedésedben.

Gyerekek nélkül nem válhatsz olyanná, amilyennek Isten szeretne látni. Ez lehetetlen. A gyerekek megtanítanak arra, hogy hogyan légy önzetlen. Nehéz önzőnek lenni úgy, ha vannak gyerekeid, akik rád vannak utalva.

Nem szükséges azonban szülőnek lenned ahhoz, hogy gyerekek legyenek az életedben. A te közösségedben is lehetnek olyan gyerekek, akinek szüksége lehet egy gondoskodó felnőttre. Légy te is egy Báty vagy Nővér. Vegyél részt a gyülekezetedben folyó gyermek- vagy ifjúsági munkában. Ez segít abban, hogy mindig legyenek körülötted gyerekek.

Így formálhatod a gyerekek életét, és ők is formálhatják a tiédet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése