2017. november 20., hétfő

Higgy abban, hogy Isten megsokasítja vetőmagjaidat


"Az Istennek pedig van hatalma arra, hogy minden kegyelmét kiárassza rátok, hogy mindenütt mindenkor minden szükségessel rendelkezzetek, és bőségben éljetek minden jó cselekedetre." (2Kor.9:8)
Ha Istennek tetsző módon cselekszel, bőkezűen adakozol, és mögötte helyes motiváció áll, akkor Isten be fogja tölteni a szükségleteidet.

Nézd csak meg mai igeversünket! Vedd észre, hányszor szerepel benne a "minden" szó. Utánanéztem a "minden" szó görög jelentésének, és ezt találtam: a "minden" szó azt jelenti, hogy "minden". Ez egy általános kijelentés. Isten azt mondja ebben a versben, hogy Ő gondoskodik minden szükséged betöltéséről, ha bízol Benne.

A kérdés csak az, hogy mennyire akarod Isten áldását az életedben? Minden téren bízol Benne, és úgy döntesz, hogy követed parancsolatait bármi áron?

Ha Isten szerinti életet élsz, ha Istennek tetsző módon adakozol, akkor számíthatsz rá, hogy Isten megsokasítja vetőmagodat. "Aki pedig magot ad a magvetőnek, és eledelül kenyeret, megadja és megsokasítja vetőmagotokat, és megszaporítja "igazságotok gyümölcsét." (2 Kor.9:10)

Hinned kell abban, hogy Isten megsokasítja vetőmagjaidat. Az adakozás nem egy adósság, amivel tartozol, hanem egy mag, amit elvetsz. És ha elengeded azt, amit Isten már a kezedbe adott (mert Ő már neked adta), akkor Isten sokkal többel fogja majd azt pótolni.

A Szentírásban ötször olvashatjuk, amint Jézus azt parancsolja, hogy ne a földön gyűjtsünk magunknak kincseket, hanem a mennyben. És hogy ezt hogy teheted meg? Adakozással és magok elvetésével.

Nyisd ki a szemed!


Arra utazott egy samáriai férfi is. Amikor meglátta az embert, megsajnálta őt. (Lukács 10:33)


Ahhoz, hogy valóban úgy szerethesd a felebarátodat, mint önmagadat, először észre kell venned a körülötted élők szükségleteit. Jézus megmutatta nekünk, hogy nem mindig könnyű észrevenni azok szenvedését, akik nem a mi csónakunkban eveznek. Azonban, ha ráeszmélünk a körülöttünk élők szükségleteire, a szeretet elkezd bennünk munkálkodni: „Arra utazott egy samáriai férfi is. Amikor meglátta az embert, megsajnálta őt. (Lk. 10:33—a szerző kiemelése)

A kedvesség kezdete az a pillanat, amikor kinyílik a szemünk. Azzal kezdődik, hogy megtanulunk észrevenni dolgokat. Ha nem látod meg a szükséget, nem fogsz törődni azokkal. Fontos, hogy kiszélesítsük a látókörünket és érzékenyebbé váljunk.

A világ tele van sérült emberekkel. Néhányan közülük a szomszédban élnek, néhányukkal együtt indulunk munkába, és bizony, néhányuk talán épp mellettünk ül a templomban.

Miért nem látjuk meg az ő sebeiket? A válasz egy szó: elfoglaltság. A sietség a szeretet gyilkosa. Ha szeretnél megtanulni szeretni, le kell lassítanod, mint ahogy a Samaritánus is lelassított és megállt.

Az első lépés a jóindulat elérése felé az, ha arra kéred az Urat, hogy adjon neked egy „lelki radart”. Így már elkezdheted keresni azokat, akik szükségben szenvednek körülötted. Azokat, akik érzelmileg, lelkileg, fizikailag, vagy bármilyen más módon szenvednek.


* Imádkozz így: „Istenem, segís, hogy úgy tekintsek az emberekre, ahogyan Te!”
* Keresd azokat, akiknek segítségre, bátorításra vagy gondoskodásra van szükségük!
* Hogyan értékelnék a környezetedben élők a figyelmességedet? A munkatársaid? A szomszédaid?

Írd le minden héten három ember nevét egy papírra! Ezek után írd le azokat a dolgokat, amikről tudod, hogy gondot okoznak nekik! „Ne a saját érdekeiteket tartsátok szem előtt! Inkább egymásnak segítsetek, és a másik javát keressétek!" (1 Kor. 10:24)


Véletlen volt vagy Isten munkálkodott?


"Nézzétek meg az égi madarakat: nem vetnek, nem is aratnak, csűrbe sem takarnak, és mennyei Atyátok eltartja őket. Nem vagytok-e ti sokkal értékesebbek náluk?" (Máté 6:26)

Vannak véletlenek? A válasz, amit erre a kérdésre adsz, megmutatja hogyan adsz hálát ezen a héten. Ha az áldások csak véletlenek, örülhetsz neki. De tudsz hálás lenni?

Ha megérted, hogy minden áldás Istentől jön, hálás lehetsz neki, csak úgy, mint azoknak az embereknek, akiken keresztül az áldást küldte neked. A képességünk, hogy meglátjuk Isten kezét a minket ért áldásokban mélyíti a hitünket, mert nem csak azt láthatjuk, ahogy a körülményeinket alakítja, hanem azt is, ahogy betölti szükségeinket.

Hadd mondjak egy példát. Néhány évvel ezelőtt egy reggel ráeszméltem, hogy nincs elég pénzem, hogy befizessem a lakáshitel következő számláját. Két cégtől is elbocsátottak, mert azok csődbe mentek. Elfogyott a megtakarításom, kimerítettem a nyugdíjalapomat, és eközben mániás depressziót állapítottak meg nálam.

Számos munkahelyre jelentkeztem, mindig tevékeny munkás voltam, de a magabiztosságom kezdett összeomlani és a depresszió miatt nem tudtam, hogy elbírnék-e egy rendes heti 40 órás munkát.

Azon a reggelen beszéltem Istennel a körülményeimről. Kit is csapok be? Ordítoztam Istennel a körülményeim miatt (nagyon örülök, hogy ezt megengedte)! Belefáradtam a pénzügyi terhekbe. Emlékeztettem Istent, hogy 2 diplomám és 25 év tapasztalatom van; többet érdemlek egy minimálbéres munkánál.

Miután kiadtam a dühömet, lecsendesedtem és azt mondtam: "Istenem, nem tudom mit tegyek, de rád nézek. Nincs tervem. Azt teszem, amit te akarsz Istenem. Te vagy a főnök."

Leültem a kanapéra és a Mennyei Atyámmal folytatott beszélgetésben azt mondtam: "Tudod, nagyon szerettem Rick Warrennel szolgálni a Saddlebackben. Ez az a munka, amire most szükségem van, mert ők megengedik, hogy a tőlem telhető energiával dolgozzam. Gondolod, hogy tudnál nekem valami ilyet találni?"

Néhány nappal később csöngött a telefon. A gyülekezet egyik vezetője volt, David Chrzan. Azt mondta: "Jon, a csapatunk egyik tagja elmegy, és arra gondoltam, te talán tudnál nekünk segíteni az online szolgálatunkban."

Vajon véletlen volt, vagy Isten, a Nagy Tervező munkálkodott?

Beszéljetek róla:

Ha elhiszed, hogy a fenti imádságomra a válasz nem véletlen volt, hanem Istentől jött, akkor miért tenne kevesebbet érted?

Melyek azok a körülmények az életedben, amikről korábban azt hitted, hogy véletlenek, de most rájöttél, hogy Istentől jövő áldások?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése