2017. június 17., szombat

Fejezd ki énekkel háládat az Úrnak

"Énekeljetek hálát neki, énekeljetek dicséreteket az Istenünknek." (Zsoltárok 147,7 - LB fordítás)
Megtanulni hálát mondani Istennek azért, amit nekünk adott, keresztény életünknek egy nagyon fontos része. Te hogyan teszed az Istennek való hálaadást az életed részévé?
Az egyik legfontosabb módja ennek az, hogy énekelsz az Úrnak. A Biblia azt mondja: "Énekeljetek hálát neki, énekeljetek dicséreteket az Istenünknek." (Zsoltárok 147,7 - LB ford.). Semmi nem visz gyorsabban Isten jelenlétébe, mint az, hogy dicsőíted Őt. Még az sem számít, hogy van-e érzéked a zenéhez vagy az énekléshez. A Biblia arra ösztönöz minket, hogy "örömteli zajt hallassunk". Még a disznók is ezt teszik, amikor esznek. Ha a disznók tudnak örömteli zajt hallatni, mennyivel inkább tudsz te!
A kereszténység egy éneklő hit. Több dal szól Jézus Krisztusról, mint bármi vagy bárki másról, vagy mint a  szerelemről. Ezért kell, hogy egy helyi gyülekezet tagja legyél. Ez nem csak arról szól, hogy hetente meghallgatsz egy üzenetet a Bibliából. Legalább egyszer egy héten szükséged van arra, hogy dicséretekkel hálát adj Istennek és így fejezd ki az érzelmeidet Őiránta. Ha ez nincs meg, akkor a szíved összezsugorodik. Nem lehetsz egészséges keresztény, ha csak prédikációkat hallgatsz. Szükséged van az Igén keresztül hozzád érkező üzenetre is, és arra is, hogy énekkel, zenével kifejezd az Úr felé érzelmeidet.
Rájöttem, hogy akkor, amikor a legkevésbé van kedvem énekelni, akkor van rá leginkább szükségem. Amikor a szívem hideg, meg kell újulnom, helyre kell állnom és fel kell töltődnöm a hálaadó dicséreteken keresztül. Nagyon  mozgalmas és zsúfolt minden napom, de úgy érzem, hogy amikor dicséreteket hallgatok vagy énekelek az Úrnak, megújul a lelkem.
Kapcsold be te is a kedvenc dicsőítő dalaidat, vagy találj egy jó keresztény rádióadót, és énekelj az Úrnak. Köszönj meg Istennek mindent, amit adott neked, és "hallass örömteli zajt" az Úrnak.
Beszéljetek róla:
  • Melyek a kedvenc dicsőítő dalaid? Miért?
  • Mi tart vissza az énekléstől a személyes vagy a közösségi dicsőítő alkalmakkor?
  • Meséld el a tapasztalatod azzal kapcsolatban, hogy miközben Istennek dicséreteket énekeltél, jobb lett a kedved.
Isten új szívet adhat neked


„Tiszta szívet teremts bennem, Istenem, és az erős lelket újítsd meg bennem!” Zsolt 51:12

Isten szava hozta létre a teremtett világot, és ő szólt hozzád már anyád méhében – ahogyan most is tud szólni, hogy rendet teremtsen kaotikus életedben.

Ez egy teremtéshez hasonló pillanat, amikor Isten megszólal az életed pusztaságában és sötétségében, hogy egy új kezdetet teremtsen számodra.

Isten képes a semmiből is létrehozni dolgokat. Képes egy törött, tisztátalan vagy sérült szívet éppé, tisztává és céltudatossá tenni. Isten tisztának szeretne látni téged, ezért aktívan munkálkodik azon, hogy új szívet teremtsen benned, és rendet tegyen az életedben.

A te dolgod annyi, hogy alárendeled magad Neki teljesen, elfogadod, hogy ő szuverén, megalázod magad előtte, és kéred az ő segítségét.

Uram! Kérünk, szóld a Te teremtő szavadat a mi szívükben és életünk körülményeire. Elismerjük, „amink csak van – gondolkodásunk, életünk, tisztaságunk és az újrakezdés lehetősége – Istentől van, Jézus Krisztus által” (1Kor 1:30 MSG fordítás)

Újítsd meg bennünk az erős lelket, hogy ne az események, a körülmények, vagy az érzéseink határozzák meg azt. Adj nekünk olyan életet, amelyet te magad formálsz a te Szentlelked által.

Beszéljünk róla:

Add Istennek a benned lévő káoszt. Engedd, hogy Isten szava új kezdetet teremtsen az életedben, új reményt és új erőt adjon neked.

Imádkozz: „Istenem, kezdj újat bennem, teremts rendet az én életemben.” (Zsolt 51:10 MSG fordítás)





Jázmin és a bűzös borz


"Tisztíts meg a bűneimtől, és tiszta leszek, moss meg, és fehérebb leszek mint a hó." (NLT: Zsoltárok 51:7) (angolról fordítva)


Jázmin az én gyönyörű és szeleburdi kutyusom (cockapoo fajta). Tudja, hogy nem szabad a régi csűr közelébe mennie ami a birtok szélén van, de meglátott egy fekete macskát, odarohant és kezdetét vette a játékos hajsza.

Szerencsétlenségére nem macska volt, hanem egy borz. Jázmin nagyon meglepődött amikor telibe találta egy bűzbomba. Olyan büdös volt, még a házba sem akartam bevinni, de bezártam őt a fürdőszobába, amíg ki nem találtam, hogy hogyan tudnám megtisztítani.

Az interneten számos házi megoldást találtam arra, hogy hogyan távolíthatnám el a borz orrfacsaró bűzét. A receptek olyan hozzávalókat tartalmaztak, mint paradicsomlé vagy hidrogén-peroxid és szódabikarbóna keveréke, és úgy emlékszem, hogy az egyik még étcsokoládét is tartalmazott. (Jó rendben, bevallom ezt csak kitaláltam. A csokoládét magamnak szántam.)

Ezek a keverékek, egy kicsit ugyan eltávolítottak a szagból, (könnyfakasztó, fokhagyma-szerű szag) de összességében a bűz még mindig ott volt. Ekkor már majdnem éjfél volt, ezért elővettem egy régi takarót, és leterítettem a fürdőszoba padlójára, és szegény Jázminnak ott kellet töltenie az éjszakát.

A rákövetkezendő reggelen elmentem egy kisállat kereskedésbe és találtam egy kiváló szageltávolítót, amellyel minden kellemetlen szagot el tudtam távolítani, így Jázmin újra csodálatosan tiszta illatú lett.

Az ok, amiért megosztom veletek ezt a történetet mert ez segít megvilágítani azt amit Jézus tett érted. Azt mondja a Biblia: "De Isten megmutatta, hogy hogyan is szeret bennünket, amikor még bűnösök voltunk, amikért Jézusnak meg kellet halnia."(Róma 5:8)

Jázmin tudta hogy tilos neki a csűr közelébe mennie, de megjelent a kísértés egy macska formájában (csak gondolta hogy az volt). A bűn mindig megtévesztő, és mindig többe kerül, mint azt gondolnánk. Jázmin úgy gondolta hogy szórakozik egy kicsit, s ehelyett végül a bűn bűze lepte el.

Még mindig szerettem Jázmint és azt akartam hogy jöjjön velem a házba, de nem engedtem neki hogy végigjárja a lakást addig amíg hordozta azt az iszonyatos szagot. Tisztításra volt szüksége, másképp az otthonomat is átitatta volna a szag.

Isten is így nézi a mi bűneinket. Nem engedhet be minket a mennybe amíg meg nem tisztulunk a bűneinktől, különben a bűneink ellepnék az egész teret. Jézus azért jött, hogy megtisztítson minket a bűneinktől, és az Ő áldozata fehérebbre mosott minket mint a hó (51. Zsoltár 7.verse) Amikor bevalljuk bűneinket Jézusnak önszántunkból és bizalommal, akkor magabiztosan léphetünk be Isten otthonába azzal a tudattal hogy fiaiként és lányaiként fogad majd minket.

Szánj időt ma a hálaadásra mert "megtisztultál Jézus Krisztus vére által. Isten adjon neked egyre több kegyelmet és békességet." NLT: 1Péter 1:2 (angolról fordítva)

Köszönd meg, hogy válaszol az imáidra

,,Ó uram, most már hallom a válaszod, és én imádlak" (Habakkuk 3:2a )
Ha akarod hallani Isten hangját, akkor imádd Őt. Más szóval, köszönd meg neki, hogy az életed része és hogy érdeklődik az életed részletei iránt is. Köszönd meg, hogy válaszol az imáidra. ,,Ó uram, most már hallom a válaszod, és én imádlak" ( Habakukk 3:2a ). Isten látomást vagy álmot ad neked. Isten akarja, hogy megtedd, most tehát adj hálát, mert válaszol az imáidra. Ez Isten imádásának egyik része.
Amit én akarok az az, hogy ne úgy lásd imáidat, mint egy monológot, hanem kezd el úgy látni, mint amelyek valóban: párbeszédként. Az imádság egy beszélgetés Istennel. Isten hallja az imádságod, és válaszol neked, amikor kérdezel tőle. Isten minden nap akar beszélgetni veled. Ha hűségesen fogsz beszélni Istenhez minden nap és egész nap, ez forradalmasítani fogja az életedet.
Nem fogod hallani Istent, amíg nem ismered Őt. Itt van három szint, ahogy megismerheted Istent: felismerés, ismeretség és barátság. Talán most még a felismerés szintjén vagy, tudod, hogy Isten ott van, de nem ismered Őt igazán. Vagy lehet, hogy az ismeretség szintjén vagy: egy kicsit ismered Istent, de nem ismered Őt nagyon jól.
Isten azt akarja, hogy a barátság szintjén legyetek. A barátod akar lenni és azt akarja, hogy a barátja legyél. Isten azt akarja, hogy beszélj hozzá minden időben.

Beszéljetek róla:Legyen ma ez az imádságod: "Kedves Istenem, lenyűgöz, hogy Te a barátodnak akarsz engem. Én valóban akarok beszélgetni veled. Segíts, hogy tudjak minden nap időt tölteni veled. Köszönöm, hogy törődsz az életem részleteivel is. Jézus, minden nap többet akarok tudni rólad, és szeretnék az útmutatásodtól függően cselekedni a munkámban, a családomban, a jövőmben, és az életem minden más területén. Hívlak, hogy vezesd az életem, Uram és Megváltóm, ahogy követlek és bízom benned. A Te nevedben imádkozom. Ámen."




Segítsd a gyermekeidnek, hogy megismerjék Istent


"Megjelentettem a Te nevedet az embereknek, akiket nekem adtál a világból. A tieid voltak, és nekem adtad őket, és ők megtartották a Te igédet."(János 17:6)

A világ tele van olyan fiakkal és lányokkal akik kétségbeesetten sóvárognak egy apa után, aki a lelki vezetőjük lehetne. Lehetséges, hogy a te gyermekeid is ilyenek? Te is lehetsz a gyermekeid lekli vezetője, olyan jellemvonásokat fejlesztve bennük, amilyeneket Jézus tanított a tanítványainak három éven keresztül.

Még ha nem is vagy apa vagy anya, képes leszel másokat Istenhez vezetni, ha Jézus példáját követed.

Először is, Jézus segített a tanítványainak megismerni Istent.

Apák, ez a ti első számú felelősségetek apaként. Kell, hogy segítséget nyújtsatok a gyermekeiteknek Isten megismerésében, mert az örökkévalóság a tét: élet vagy halál, mennyország vagy pokol. A ti feladatotok, hogy a gyermekeitek valóban megismerjék Istent.

Figyeljétek meg mit mond Jézus:"...hozzád tartoznak." Elismeri, hogy a tanítványok Istenhez tartoznak. És emlékeztet minket, hogy mi sem birtokoljuk a gyermekeinket. Ők Istenhez tartoznak. Kölcsönbe adta nekünk őket egy bizonyos időszakra, amikor is azt akarja, hogy mi gondoskodjunk róluk. A szülői lét, mint a vezetés minden egyéb formája, valójában a gondoskodásról szól. Megtanulod azt mondani, hogy: "Istenem, én vagyok ezeknek a gyermekeknek a gondozója, akiket rám bíztál, és azt fogom tenni, amit szeretnél, hogy tegyek, hogy segítsem őket a céljaik elérésében."


Figyeld meg mit mond az Ige: "Megjelentettem a Te nevedet az embereknek, akiket nekem adtál a világból. " És nem ezt mondja, hogy: "Én beszéltem róla. Én prédikáltam róla. Én kioktattam őket. Beszédet tartottam Rólad, hogy a tanítványok megismerjenek Téged." Azt mondja: " Megjelentettem. " Ő példát mutatott. Ez az egyik legkijózanítóbb igazsága a szülői létnek. Jó vagy rossz irányba, helyes vagy helytelen módon, ha tetszik, ha nem, a gyermekeid Istenről alkotott képe jórészt a te szülői magatartásod alapján fog alakulni. Ez lehet, hogy nem tetszik neked. Nekem sem tetszik, de ez az igazság.

Ha te egy türelmetlen és követelődző apa vagy, akkor a gyermekeid is azt fogják gondolni, hogy Isten is türelmetlen és követelődző. Hogyha távolságtartó és közönyös vagy, és soha nincs időd a gyermekeidre, akkor azt fogják hinni, hogy Isten is távolságtartó és közömbös feléjük. Ha te következetlen vagy és nem lehet rád számítani, ha nem tartod be az ígéreteidet, azt fogják gondolni, hogy az ő mennyei Atyjuk is következetlen és nem lehet rá számítani, valamint nem tartja be az ígéreteit.

Milyen Isten valójában?
*Isten törődő
*Isten közel van és figyel a részletekre
*Isten következetes
*Isten képes a szülői szerepre, Ő a legmegfelelőbb

Ha a gyermekeim abban a tudatban fognak felnőni, hogy Isten gondoskodó, közel van, következetes és a legmegfelelőbb, akkor nekem is gondoskodónak, elérhetőnek, következetesnek kell lennem. Kellőképpen törődnöm kell a gyerekeimmel, hogy megmutatnhassam, hogy Isten éppen ilyen és, hogy megmutathassam, nekik, ők hogyan válhatnak Krisztushoz hasonlóvá.


Tedd is meg, amit az Ige mond!


"Jézus akkor így válaszolt: Meg van írva, hogy nem csak kenyérrel él az ember, hanem minden igével, ami Isten szájából kijön" (Máté 4:4, NIV ford.)

Isten azt szeretné, ha alkalmaznánk az Igéjét, és hagynánk, hogy az megváltoztassa az életünket. De ez azzal kezdődik, hogy tanulmányozzuk Isten Igéjét. Hogyan? Tegnap említettem 2 olyan alapelvet, amit mindig lehet alkalmazni, amikor a Bibliát tanulmányozzuk.

1. Kérdezd a jó kérdést.

2. Írd le a megfigyeléseidet.

Ma még hármat szeretnék ehhez hozzátenni.

3. Alkalmazd Isten Igéjét.

A "mit mond az Ige" mellett a "tehát mit kell tennem " kérdést is fel kell tennünk, és azt kell tennünk, amit a Biblia mond. A végső célja minden bibliatanulmányozásnak az alkalmazás. Más szavakkal: Hogyan változtatja meg egy adott igerész az én életemet? Ne elégedjünk meg azzal, hogy megértünk egy igerészt, alkalmazzuk is a Bibliában leírt alapelveket a mindennapi életünkben.

Ha csak értelmezzük az Igét, de nem alkalmazzuk, akkor megszakítunk egy folyamatot, mielőtt annak gyümölcse lenne. A bibliatanulmányozásba fektetett energiánk nem ér sokat, ha a tanulság levonása után nem leszek még inkább olyan, mint Krisztus.

Valójában a Bibliából csak azt hiszed el, amit alkalmazol is. Hiszel abban, hogy Krisztusról másoknak is beszélni kell? Hiszel a tizedben? Teszed is ezeket? Ha nem, akkor valójában nem hiszed el, amit a Biblia mond ezzel kapcsolatban. Legtöbbünkkel nem az a baj, hogy nem értünk meg valamit a Bibliából, hanem az, hogy nem tesszük meg azt, amit megértettünk!

4. Tanulmányozd a Bibliát szisztematikusan.

Ne csak találomra tanulmányozd a Bibliát. Úgy tudod szisztematikusan tanulmányozni, hogy versről versre, könyvről könyvre, témáról témára haladsz. Ennek az ellentéte a "felcsapásos" módszer, amikor találomra kinyitod a Bibliát, ráböksz egy szakaszra, és azt tanulmányozod. Ez nem hozza meg azt a fajta eredményt, amit Isten szeretne.

5. Olvasd el a Bibliát újra és újra.

Ez az egyszerű dolog meg fogja változtatni az életedet. Lenyűgöző, hogy mennyi mindent adhat egy szakasz, ha újra és újra többször elolvasod, és aztán pár hónappal később visszatérsz rá. Minél többet olvasod, annál többet fog neked adni.

Nincs alkalmasabb idő a mai napnál arra, hogy elkezdd tanulmányozni a Bibliát. Mindegy milyen módszert alkalmazol, de kövesd ezt az 5 alapelvet, és akkor többet hozol ki abból a részből, amit épp tanulmányozol.

Beszéljünk róla:

* Mit gondolsz, életed melyik területén szeretné ma Isten, hogy alkalmazd az Ő szavát?
* Van esetleg valaki, aki "számonkérheti" rajtad a Biblia olvasását? Ha nincs, akkor szerinted szorgalmasabban olvasnád a Bibliát, ha lenne egy ilyen ember?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése