2011. január 5., szerda

2011. január 5. szerda

Krisztus isteni mivolta.
Jézust megillető isteni tulajdonságok.

Valójában megegyezik az Atya tulajdonságaival. Bár az egyháztörténelem korai szakaszában ezt tagadták és most is van olyan vallás, ahol csak egy tanítónak tartják. De megcáfolhatatlan bizonyíték áll rendelkezésünkre arról, hogy ő Isten.

A) Örökké létező:
Ő már létezett az Atyánál és a mennyből jött a földre.
És mondá Isten Mózesnek: VAGYOK AKI VAGYOK. És monda : Így szólj az Izráel fiaihoz: A VAGYOK  küldött engem ti hozzátok. És ismét monda Isten Mózesnek: Így szólj az Izráel fiaihoz:  Az Úr,  a ti atyáitoknak Istene, Ábrahámnak Istene, Izsáknak Istene és Jákobnak Istene küldött engem ti hozzátok. Ez az én nevem mind örökké és ez az én emlékezetem nemzedékről nemzetségre.
2 Mózes 3:14-15,

B) Testet öltése előtt is létező:
De te, Efratának Betleheme, bár kicsiny vagy a Júda ezrei között: belőled származik nékem, a ki uralkodó az Izráelen: a kinek származása eleitől fogva, öröktől fogva van.
Mikeás 5:2,

C) Önmagában létező.
A Fiú az Atyával és a Szentlélekkel együtt létezett.
Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága.
János 1:4,

D) Istenség.
Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
1 János 1:1,

Várván ama boldog reménységet és a nagy Istennek és megtartó Jézus Krisztusnak dicsősége megjelenését.
Titusz 2:13,

E) Mindenhatóság.
A Fiú mindenható, Ő a világegyetem teremtője és fenntartója.

Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
János 1:3,

Ha józan paraszti ésszel gondolkodunk, akkor teljesen világos, hogy ő létezett már a kezdetekben is.  Hisz az Atyát senki sem láthatja mert az ő dicsőségétől meghalnánk, felemésztene minket. Viszont már Mózes idejében Ábrahám idejében, Jákob idejében is megjelent az Úr látható, hallható és tapintható formában. Ez csakis úgy lehetett ha mint testi formában is megjelenik, de mivel ők egyek, maga Isten jelent meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése