2011. január 9., vasárnap

2011. január 7. péntek

Ne a régi dolgokat emlegessétek, ne a múltakon tűnődjetek! Mert én újat cselekszem, most kezd kibontakozni, majd megtudjátok! Már készítem az utat a pusztában, a sivatagban folyókat fakasztok. Még a mezei vadak is dicsőíteni fognak engem, a sakálok és a struccok is, mert vizet fakasztok a pusztában és folyókat a sivatagban, hogy inni adjak választott népemnek, a népnek melyet magamnak formáltam, hogy hirdesse dicséretemet. (Ézs 43,18-21)


Isten akkor íratta le ezt az Igét, mikor népét kihozta a babilóniai a fogságból. Círusz perzsa király által adott egy hihetetlen parancsot, amelyen megdöbbent az akkori világ, hogy a nép a pusztán keresztül, újra hazamehet, birtokba veheti régi földjét, sőt parancsba adják, hogy házakat kell építeniük. Isten itt lelkükre köti: előre nézzetek, lássátok, mi kezd kibontakozni, mert én újat cselekszem. Mélyen hihetjük, hogy Isten velünk is kész újat cselekedni. Az Ő célja az új ember. Pál apostol mondja: „Aki Krisztusban van, új teremtés az, a régi elmúlt és íme, újjá lett minden.” A Jelenések könyvében pedig ezt olvassuk: „S láttam új eget és új földet, mert az első ég és az első föld elmúlt.” Az újév első napjaiban legyen számunkra biztatás, hogy Isten újat adhat. Az Igében Isten el akarja a múltról terelni figyelmünket: „Ne a múlton tűnődjetek!” Nem könnyű ez, hiszen számtalan dolog nyomaszthatja szívünket-lelkünket. Néha nagyon is nagy dolgok. Isten nem elbagatellizálni akarja ezeket. Nem azt mondja, hogy ezek nem terhek, nem gondok, nem akadályok. Bármi is legyen, amin mi töprengeni szoktunk. De egy biztos: a múlton való töprengés megbénít. Képtelenné válik az ember arra, hogy megoldást keressen és tovább lépjen. Ez az Ige ma evangélium lehet: lépj tovább Istennel! Zárd le Vele a múltat. Ez azt jelenti, tedd kezébe az eddigieket és engedd, hogy Ő gondoskodjon a folytatásról.

/Berencsi Balázs/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése