2011. január 16., vasárnap

2011. január 16. vasárnap

Ami nem igazán jó dolog, mert a hitének szegénységét mutatja meg. A törvénykező tanítók is kisértették Istent. Ananiás és Szafira is kisértették a Szentlelket.
(Lásd:Apostolok cselekedetei 5:9,)

Ezért amint a Szentlélek mondja:
"Ma ha az ő szavát halljátok, ne keményítsétek meg a szíveteket, mint az elkeseredéskor, a kísértés napján a pusztában, ahol megkísértettek engem őseitek azzal, hogy próbára tettek, bár látták tetteimet negyven éven át. Ezért megharagudtam erre a nemzedékre, és ezt mondtam: Tévelygő szívű ez a nép, mert nem ismerte fel az én utaimat. Meg is esküdtem haragomban, hogy nem mennek be az én nyugalmam helyére." Vigyázzatok, testvéreim, senkinek ne legyen közületek hitetlen és gonosz szíve, hogy elszakadjon az élő Istentől. Sőt buzdítsátok egymást minden egyes napon, amíg tart a ma, hogy meg ne keményedjék közületek valaki a bűn csábításától.
Zsidók 3:7-13,

Nem szeretnénk ha ez a nemzedék se menne be az ő nyugalmi helyére, ezért hirdessük az igét éjjel és nappal, alkalmas és alkalmatlan időben, ahogy az ige mondja, és akinek van füle rá az fogadja meg és életet ad annak.

Amikor Jézust is kísértette az ördög, ezt mondta:
Viszont meg van írva: Ne kísértsd az Urat, a te Istenedet!"
Máté 4:7,

Bár a tizednél mondja Isten: tegyetek próbára - de az más mert isteni kijelentés, és ott csak úgy működik, ha betartják a parancsolatot.
Hozzátok be a raktárba az egész tizedet, hadd legyen eleség a házamban, és így tegyetek próbára engem - mondja a Seregek URa
Malakiás 3:10

Isten is megpróbálja az embert.
Isten is próbára teszi, vagy megkísérti az embert, de az soha nem gonosz, hanem az emberben megnézi mi van a szívekben és leleplezi a hamisságot, a hibákat. Van erre bizonyíték Ábrahám életében, Jób életében és még sok más történetben.

És ne vígy minket a kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól: mert tied az ország, a hatalom és a dicsőség mindörökké. Ámen.
Máté 6:13,

Jézus is próbára tette Fülöp hitét:
" Honnan vegyünk kenyeret, hogy ezek ehessenek?"
János 6:5,

Vigyázzunk amíg tart a ma, legyünk hűek hozzá, mert ő hű és igaz. Legyünk mindig készen, hiszen nem tudhatjuk mikor jön el a mi időnk, mert az idők gonoszok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése